GODE IDÉER TIL TRÆNING UDEN BRUG AF FITNESSCENTER

GODE IDÉER TIL TRÆNING UDEN BRUG AF FITNESSCENTER

13. marts 2020 0 Af Camilla Kerlauge

Fitnesscentrerene har lukket pga. coronavirussen, men det skal ikke sætte en stopper for alle os, der stadig ønsker at træne. Vi har derfor samlet nogle gode idéer til, hvordan du kan lave træning i haven, i skoven eller indenfor på stuegulvet, uden du behøver gå ud og bruge en formue på redskaber. Hvem ved, måske du kan sige dit abonnement op og spare pengene?

 

Brug naturen

Du kan tage brænde fra brændeovnen eller fylde vand i 2 liters sodanvandsflasker og bruge dem som håndvægte. Hvis du er i skoven kan du finde nogle store grene du kan bruge i stedet.

Bildæk og kondition

Hvis dine sommerdæk ligger inde i skuret, så er det bare frem med dem. Du kan vende dækket og på den måde lave squats og andre ting, du kan kan få pulsen op af. 

Brug din egen krop

Armbøjninger og pull ups er bare nogle af de ting, du kan lave med din egen krop. Brug evt. et træ eller gyngestativet til at lave pull ups.

Løbetræning

Du kan løbetræne i haven ved at lave høje knæløft, hælspark, sidenlænsløb osv. Du kan også lave intervaltræning ved at spurte og så lunte, spurte og lunte osv. Nogle gange kan det være kedeligt at løbe i cirkler eller frem og tilbage. Du kan spice det op ved at løbe i bogstaver – dig og børnene kan f.eks. stave til forskellige navne osv. Du kan også løbe på trapper, hvis du har glæden af sådanne derhjemme.

Træning som leg

Nu hvor børnene er hjemme fra skole og sport, kan det være en god idé at engagere dem i træningen ved at gøre det til en leg. Spil evt. fodbold, eller lav en forhindringsbane enten indenfor eller udenfor. I kan balancere, klatre, kravle osv.¨

Alt det klassiske

Gåture med hunden, cykelturer i skoven og en masse hygge og arbejde i haven, alt dette er forårsidéer, som gør godt for både sjæl og humør. Også på trods af de dårlige nyheder om Coronavirussen.